ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДО ВСІХ ТЕМ КУРСУ філософії |
Добавил(а) Administrator |
30.11.11 16:49 |
1. Назвіть основні етапи розвитку української філософської думки і проблему, яка була визначальною на кожному з них. 2. Кордоцентризм — це визначальна риса філософської думки, яка полягає в: А) зосередженні уваги на людині, осмисленні її сутності, призначення у світі, Б) спрямуванні не на об’єктивну, одну для всіх, Істину, а на «правду» як сенс і мету власного життя, В) осягненні людиною навколишнього світу й самої себе не стільки мисленням («головою»), скільки «серцем» — емоціями, чуттями, здоровим глуздом. 3. Антропоцентричність — це визначальна риса української філософської думки, яка полягає в: А) підвищеному інтересі не до ідеального світу абстрактних теорій, а до «землі», України, бо саме тут тільки і можна знайти «правду», в якій полягає мета філософського пошуку, Б) зосереджені уваги на людині, осмисленні її сутності, призначення у світі, В) осягненні людиною навколишнього світу й самої себе не стільки мисленням («головою»), скільки «серцем» — емоціями, чуттями, здоровим глуздом. 4. Екзистенційність — це визначальна риса української філософської думки, яка полягає в: А) зосереджеННі уваги на людині, осмисленні її сутності, призначення у світі, Б) спрямуванні не на об’єктивну, одну для всіх, Істину, а на «правду» як сенс і мету власного життя, В) тісному зв’язку з православним християнством протягом всіх етапів її історії. 5. Антеїзм — це прикметна риса української філософської думки, яка полягає в: А) осягненні людиною навколишнього світу й самої себе не стільки мисленням («головою»), скільки «серцем» — емоціями, чуттями, здоровим глуздом, Б) підвищеному інтересі не до ідеального світу абстрактних теорій, а до «землі», України, бо саме тут тільки і можна знайти «правду», в якій полягає мета філософського пошуку, В) зосередженні уваги на людині, осмисленні її сутності, призначення у світі. 6. Теїстичність — це прикметна риса української філософської думки, яка полягає в: А) осягненні людиною оточуючого світу й самої себе не стільки мисленням («головою»), скільки «серцем» — емоціями, чуттями, здоровим глуздом, Б) спрямуванні не на об’єктивну, одну для всіх, Істину, а на «правду» як сенс і мету власного життя, В) тісному зв’язку з православним християнством протягом всіх етапів її історії. 7. Предметом історії української філософії є: А) перебіг єдиного історико-філософського процесу на території України, Б) особливості боротьби між матеріалізмом і ідеалізмом в Україні, В) різноманітні прояви філософії в рамцях української культури. 8. Першу суто філософську систему в історії української філософії створив: А) Памфіл Юркевич, Б) Григорій Сковорода, В) Олександр Потебня. 9. Автором «Слова про Закон і Благодать» є: А) митр. Іларіон, Б) Володимир Мономах, В) літописець Нестор. 10. Автором «Повчання» є: А) Кирил Туровський, Б) Володимир Мономах, В) Климент Смолятич. 11. «Напучення польському королеві Сигізмунду-Августу» написав: А) Павло Русин, Б) Станіслав Оріховський-Роксолан, В) Іван Вишенський. 12. Концепція «філософа на троні» в українській філософській думці була розвинута: А) Станіславом Оріховським-Роксоланом, Б) Мелетієм Смотрицьким, В) Юрієм Котермаком-Дрогобичем. 13. Центром філософії українського бароко була: А) Острожська академія, Б) Слов’яно-Греко-Латинська академія у Москві, В) Києво-Могилянська академія. 14. Концепцію «нерівної рівності» виклав: А) Йосип Кононович-Горбацький, Б) Григорій Кониський, В) Григорій Сковорода. 15. Концепцію «сродної праці» виклав: А) Феофан Прокопович, Б) Григорій Сковорода, В) Григорій Щербатський. 16. Учення про «дві натури й три світи» розробив: А) Стефан Яворський, Б) Григорій Сковорода, В) Інокентій Гізель. 17. Автором праці «Философские предложения» («Філософські речення») є: А) Яків Козельський,+ Б) Павло Лодій, В) Йоган Шад. 18. Автором праці «Серце та його роль у духовному житті людини» є: А) Сільвестр Гогоцький, Б) Памфіл Юркевич, В) Орест Новицький. 19. Автором «Книги буття українського народу» є: А) Пантелеймон Куліш, Б) Микола Костомаров, В) Тарас Шевченко. 20. Автором праці «Дві російські народності» є: А) Михайло Максимович, Б) Микола Костомаров, В) Володимир Антонович. 21. Автором однойменного есе й концепції «Україна між Сходом і Заходом» є: А) Іван Лисяк-Рудницький, Б) Іван Мірчук, В) Олександр Кульчицький. 22. Як «філософія трагедії» визначається творчість: А) Миколи Гоголя, Б) Михайла Драгоманова, В) Тараса Шевченка.+ 23. Концепцію «громадівського соціалізму» створив: А) Михайло Драгоманов, Б) Михайло Грушевський, В) Іван Франко. 24. У статті «Мова і національність» Олександр Потебня обстоює думку, що: А) мова — найприкметніша ознака національності, Б) мова не може слугувати ознакою національності, В) мова є однією з багатьох ознак національності. 25. Академічна філософія на межі ХІХ — ХХ ст. — це: А) науково-викладацька діяльність українців—членів Петербурзької Академії наук, Б) науково-викладацька діяльність професорів Київської духовної академії, В) науково-філософські дослідження у вищих навчальних закладах Києва, Харкова, Одеси, Львова. 26. Філософську систему «панпсихізму» створив: А) Олексій Гіляров, Б) Олексій Козлов,+ В) Дмитро Богдашевський. 27. Філософську систему «монодуалізму» створив: А) Микола Грот,+ Б) Петро Линицький, В) Петро Кудрявцев. 28. Філософську систему «синехологічного спіритуалізму» створив: А) Георгій Челпанов, Б) Володимир Лесевич, В) Олексій Гіляров.+ 29. Сутність поглядів «Молодої Україні» полягала в тому, що: А) рушієм національно-визвольного руху має бути молодь, Б) культурно-просвітницьку діяльність потрібно поєднувати з боротьбою за політичну незалежність, В) українська інтелігенція мусить вчитись в українського селянства як справжнього носія української національної ідеї. 30. Концепція «будитель і народ» найповніше розроблялась у творчості: А) Лесі Українки, Б) Миколи Міхнівського, В) Трохима Зіньківського. 31. Автором праці «Що таке поступ?» є: А) Михайло Драгоманов, Б) Михайло Грушевський, В) Іван Франко. 32. Автором праці «Думка і мова» є: А) Павло АвсенЄв, Б) Памфіл Юркевич, В) Олександр Потебня. 33. Концепцію «України-Руси» створив: А) Богдан Кістяківський, Б) Володимир Винниченко, В) Михайло Грушевський. + 34. Ноосферну концепцію створив: А) Володимир Вернадський, Б) Дмитро Чижевський, В) Павло Копнін. 35. Розробником етики «конкордизму» є: А) Володимир Винниченко, Б) Микола Скрипник, В) Микола Хвильовий. 36. Концепцію «азіатського ренесансу» створив: А) Микола Скрипник, Б) Абрам Деборін, В) Микола Хвильовий.+ 37.Систему «діалектичного і історичного матеріалізму» офіційно започаткував: А) Володимир Юринець, Б) Йосиф Сталін, В) Семен Семковський. 38.Дискусія між «діалектиками» й «механістами» розгорнулася з приводу: А) співвідношення філософії марксизму з попередньою філософською традицією, Б) співвідношення філософії марксизму з природознавством ХХ ст., В) співвідношення матеріалізму й ідеалізму. 39.Засновником школи «логіки наукового пізнання» є: А) Павло Копнін, Б) Володимир Шинкарук, В) Мирослав Попович. 40.Найвідомішим ідеологом концепції «інтегрального націоналізму» є: А) Юрій Липа, Б) Дмитро Донцов, В) Микола Сціборський. 41.Автором однойменного есе й концепції «Україна між Сходом і Заходом» є: А) Іван Лисяк-Рудницький, Б) Іван Мірчук, В) Олександр Кульчицький. 42.«Листи до братів-хліборобів» написав: А) Володимир Олексюк, Б) Микола Шлемкевич, В)В’ячеслав Липинський.+ 43. Концепцію «Просвіщення» як «просвітлення» виклав: А) Микола Гоголь,+ Б) Микола Костомаров, В) Микола Хвильовий. 44. «Правда замість істини» — умовне позначення сутності гносеологічних поглядів: А) філософів Київської релігійно-філософської школи, Б) мислителів Київської Русі, В) представників школи «логіки наукового пізнання». 45. Автором промови "Молода Україна, її становище і шлях"є: А)Іван Франко. Б)Трохим Зінківський В)Михайло Грушевський. 46 Автором праці "Алфавіт духовний" є: А)Іван Вишенський Б) Копинський+ В)Мелетій Смотрицький 47. Хто є провідний представник позитивістського напряму в українській академічній філософії к. ХІХ — поч. ХХ ст.: А) Володимир Лесевич Б)Петро Лодій 48. Хто є автором перших узагальнюючих праць з історії української філософії - «Філософія на Україні», «Нариси з історії філософії на Україні»: а) Дмитро Чижевський Б) Михайло Грушевський В) Павло Копнін. |
Последнее обновление 30.11.11 17:59 |